Ishay Shaer

Ishay Shaer’s performances around the world, as a soloist and chamber musician, have gained him an ever-increasing international reputation. Those include, among others, recitals at the Tonhalle Zürich, Queen Elizabeth Hall, the Purcell Room, Warsaw Philharmonic Hall, deSingel Antwerp, Preston Bradley Hall in Chicago, Sala Sinfónica Pablo Casals in Puerto Rico, Sala Sao Paulo in Brazil, and Teatro Solís in Uruguay. He has performed as a soloist with the Israel Philharmonic Orchestra, Orchestre National du Capitole de Toulouse, BBC National Orchestra of Wales, Orquesta Sinfónica de Navarra, National Symphony Orchestra of Chile, Orchestre de Chambre de Lausanne, the Brandenburgisches Staatsorchester Frankfurt, and the McGill Chamber Orchestra.

Throughout the years, Shaer has been supported by esteemed organisations, such as the America-Israel Cultural Foundation and the Swiss Orpheum Foundation, being included in its promotion programme for young soloists. He began piano studies at the age of 7 with Hanna Barzilai and later studied with Professors Asaf Zohar, Tomer Lev and Arie Vardi. He was also instructed by renowned artists, such as Daniel Barenboim, Vladimir Ashkenazy, Murray Perahia and Matti Raekallio.

In recent years, Ishay Shaer has established himself as a highly regarded chamber music performer, and he has collaborated with such soloists and ensembles as Mischa Maisky, Antje Weithaas, Simone Lamsma, Liza Ferschtman, Quirine Viersen, Carducci Quartet, Quatuor Van Kuijk, Bennewitz Quartet, RTÉ Contempo Quartet and Aviv Quartet. His arrangement for piano trio of Beethoven’s ‘The Tempest’ piano sonata has garnered critical acclaim and was described as “an immeasurably pleasing masterwork… sounded like one of Beethoven’s finest trios” by Haaretz newspaper.

Shaer’s recent Beethoven album has been played in prominent radio stations, including BBC Radio 3, France Musique, NDR and WQXR (New York), and was highly praised in music magazines such as the BBC Music Magazine and Codalario Magazine, where the critic wrote: “Fortunately for us, [Shaer] pursues the individuality of his sound and looks for his own interpretative lines … an interpreter attentive to details, who has a very careful sound and shows a wonderful understanding of the musical discourse … This is an essential recording on the shelf of any music lover”.


Οι εμφανίσεις του Ishay Shaer ανά το παγκόσμιο, ως σολίστ και μουσικός δωματίου, του χαρίζουν ολοένα και περισσότερη φήμη διεθνώς. Ο Ishay έχει δώσει ρεσιτάλ σε αίθουσες όπως Τονχάλλε της Ζυρίχης, Αίθουσα της Βασίλισσας Ελισάβετ και Αίθουσα Περσέλ στο Λονδίνο, Φιλαρμονική της Βαρσοβίας, ντε Σίνγκελ Αμβέρσας, Πρέστον Μπράντλεϊ Χολ στο Σικάγο, Συμφωνική Αίθουσα Πάμπλο Καζάλς στο Πουέρτο Ρίκο, Συμφωνική Αίθουσα Σάο Πάολο στην Βραζιλία, και Θέατρο Σολίς στην Ουρουγουάη. Ως σολίστ, έχει εμφανισθεί με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ, την Εθνική Ορχήστρα του Καπιτωλίου της Τουλούζης, την Εθνική Ορχήστρα BBC Ουαλίας, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ναβάρας, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Χιλής, την Ορχήστρα Δωματίου της Λωζάνης, την Κρατική Ορχήστρα Βρανδεμβούργου στη Φρανκφούρτη, και την Ορχήστρα Δωματίου ΜακΓκιλ στον Καναδά.

Μέσα από τα χρόνια, ο Shaer έλαβε την στήριξη σημαντικών οργανισμών, κυρίως του Πολιτιστικού Ιδρύματος Αμερικής-Ισραήλ και του Ελβετικού Ιδρύματος Ορφέουμ, που τον συμπεριέλαβε στο πρόγραμμα προώθησης νεαρών σολίστ. Ο Ishay ξεκίνησε τις σπουδές του σε ηλικία 7 ετών υπό τη Hanna Barzilai, και συνέχισε υπό τους Καθηγητές Asaf Zohar, Tomer Lev and Arie Vardi. Έλαβε παράλληλα πολύτιμη εκπαίδευση από κορυφαίους καλλιτέχνες όπως Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, Βλαντιμίρ Ασκενάζι, Μάρεϊ Περαχία, και Μάτι Ραεκάλλιο.

Τα τελευταία χρόνια, ο Ishay Shaer έχει καθιερωθεί ως ένας καταξιωμένος μουσικός δωματίου, και έχει συμπράξει με μουσικούς και σύνολα όπως οι Mischa Maisky, Antje Weithaas, Simone Lamsma, Liza Ferschtman, Quirine Viersen, Carducci Quartet, Quatuor Van Kuijk, Bennewitz Quartet, RTÉ Contempo Quartet και Aviv Quartet. Η διασκευή του για τρίο για πιάνο της Σονάτας για Πιάνο Αρ.17 του Μπετόβεν («Η Καταιγίδα») έχει κερδίσει τις επευφημίες των μουσικοκριτικών που την περιέγραψαν ως «ένα απείρως απολαυστικό αριστούργημα… που ακούγεται σαν ένα από τα αρτιότερα τρίο για πιάνο του Μπετόβεν».

Το πρόσφατο άλμπουμ του Shaer σε έργα Μπετόβεν έχει μεταδοθεί από μεγάλους ραδιοφωνικούς σταθμούς, συμπεριλαμβανομένων, του Τρίτου Ραδιοφώνου του BBC, France Musique, NDR και WQXR (Νέας Υόρκης), ενώ έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές σε μουσικά περιοδικά όπως το BBC Music Magazine και το Codalario Magazine – «Ευτυχώς για εμάς, ο [Shaer] επιδιώκει την ατομικότητα του ήχου του και αναζητά τις δικές του ερμηνευτικές γραμμές… ένας ερμηνευτής που δίνει σημασία στις λεπτομέρειες, που προσέχει τον ήχο του και έχει υπέροχη κατανόηση του μουσικού λόγου… Αυτή η ηχογράφηση είναι απαραίτητη στο ράφι κάθε μουσικόφιλου».