Praised by the French press as “a honey-colored voice with a noble sound and moving presence”, the Cypriot soprano Zoe Nicolaidou studied at the University of Music and Performing Arts in Vienna – Magister Artium, and subsequently completed the Paris Opera’s Young Artists Program (Atelier Lyrique). At her graduation, she received the award for the most promising young singer of the season, Le Prix Lyrique du cercle Carpeaux. She is also the First Prize winner of the Schlossoper Haldenstein International Singing Competition and the Kyrenia Opera Award.
Nicolaidou made her debut at the Opera National de Paris as Prima Sorella in Puccini’s Suor Angelica under the baton of Philippe Jordan, and she returned to perform in Fenelon’s Faust under Bernharndt Kontarsky, Mozart’s Le Nozze di Figaro – alongside Erwin Schrott and Dorothea Röschmann – under the baton of Dan Ettinger, Gluck’s Orpheus und Eurydike under Thomas Hengelbrock, and the soprano solo in Mahler’s Fourth Symphony.
She has appeared in renowned venues and festivals including Palais Garnier in Paris, Musikverein Wien, Kammeroper Wien, Lincoln Center in New York, Rudolfinum in Prague, Villa Medicis in Rome, Montpellier Opéra, Festival Echternach, Amphitheatre of Bastille, Chapelle Royale de Versailles, Palacio Euskalduna in Bilbao, Casa da Musica in Portugal, Festival La Roque d’Antheron, Wratislavia Cantans Festival, Wiltz Festival, International Pharos Chamber Music Festival, Opéra de Toulon, Klangvokal Dortmund Festival.
Throughout her career, Nicolaidou has tackled such diverse operatic roles as both Susanna and Contessa in Mozart’s Le Nozze di Figaro (Festival Oper Klosterneuburg and Montpellier Opéra), Mae Jones in Kurt Weill’s Street Scene (Amphitheatre Bastille), Mrs. Gobineau in Menotti’s The Medium, Amore and Valetto in Monteverdi’s L’Incoronazione di Poppea (Schönbrunner Theater and Festival de Menton in France under Maestro J.C. Spinosi), Micaëla in Bizet’s Carmen. Nicolaidou is equally comfortable in recital and concert and her concert repertoire covers oratorio and symphonic works such as Brahms’ Requiem (Festival La Roque d’Antheron), Mahler’s Symphony No.4 (Bilbao Concert Hall, Palacio Euskalduna Kuursaal, Vitoria Theatre, Pamplona Auditorio, Casa da Musica in Portugal and Thessaloniki State Orchestra), Bach’s B minor Mass (Real Filharmonia de Galicia under the baton of Antoni Ros-Marba), Von Williams’ Serenade to Music (Palais Garnier conducted by Philippe Jordan), Händel’s Dixit Dominus and Vivaldi’s Gloria (Palau de la Musica Cataluña Barcelona, Chapelle de la Trinité in Lyon, Angers Nantes Opera and Chapelle Royale de Versailles) amongst others.
Her most recent role debuts include Antonia in Les Contes d’ Hofmann in Austria (Oper Rund um), a jump in as Violetta in La Traviata (Opera La Baugé) in France and Nedda in I Pagliacci (Ehrbaarsaal) in Vienna.
Έχοντας επευφημηθεί από τον γαλλικό τύπο ως «μια φωνή που στάζει μέλι, με αριστοκρατικό τόνο και συγκλονιστική παρουσία», η Κύπρια σοπράνο Ζώη Νικολαΐδου σπούδασε κλασσικό τραγούδι στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης – Magister Artium, και ακολούθως, έγινε δεκτή από το Atelier Lyrique (Όπερα στούντιο) της Κρατικής Όπερας των Παρισίων. Κατά την αποφοίτησή της, απέσπασε το βραβείο Le Prix Lyrique du cercle Carpeaux ως η πιο υποσχόμενη νεαρή τραγουδίστρια της σαιζόν. Έχει επίσης κερδίσει το Πρώτο Βραβείο στο Kyrenia Opera Award και στον Διεθνή Διαγωνισμό Τραγουδιού Όπερας του Χάλντενσταϊν στην Ελβετία.
Η Νικολαΐδου έκανε το ντεμπούτο της στην Εθνική Όπερα του Παρισιού ως Prima Sorella στην όπερα Suor Angelica του Πουτσίνι υπό τη διεύθυνση του Philippe Jordan, και επέστρεψε για να ερμηνεύσει στον Φάουστ του Φενελόν υπό τη διεύθυνση του Bernharndt Kontarsky, στους Γάμους του Φιγκαρό δίπλα από τους Erwin Schrott και Dorothea Röschmann, υπό τη διεύθυνση του Dan Ettinger, στο Ορφέας και Ευρυδίκη του Γκλουκ υπό τη διεύθυνση του Thomas Hengelbrock, και στην Τέταρτη Συμφωνία του Μάλερ.
Έχει εμφανισθεί σε σημαντικά λυρικά θέατρα, αίθουσες μουσικής και φεστιβάλ ανά το παγκόσμιο, μεταξύ άλλων, Παλέ Γκαρνιέ στο Παρίσι, Μουζίκφεράιν της Βιέννης, Όπερα Δωματίου της Βιέννης, Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης, Ρουντολφίνουμ της Πράγας, Βίλα Μέντιτσι της Ρώμης, Όπερα του Μονπελιέ, Αμφιθέατρο της Βαστίλης, Βασιλικό Παρεκκλήσι στο Παλάτι των Βερσαλλιών, Βασκικό Παλάτι Euskalduna στο Μπιλμπάο, Σπίτι της Μουσικής στην Πορτογαλία, Φεστιβάλ Έχτερναχ, Φεστιβάλ Λα Ροκ-ντ’Αντερόν, Φεστιβάλ Cantans Μπρατισλάβας, Φεστιβάλ Γουίλτζ, Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Φάρος, Όπερα της Τουλόν, Φεστιβάλ Klangvokal στο Ντόρτμουντ.
Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας της έχει ερμηνεύσει ποικίλους ρόλους όπως Σουζάνα και Κοντέσα στους Γάμους του Φιγκαρό (Φεστιβάλ Όπερας Κλοστερνόιμπουργκ και Όπερα του Μονπελιέ), Mae Jones στο Street Scene του Κουρτ Βάιλ (Αμφιθέατρο της Βαστίλης), Mrs. Gobineau στο The Medium του Μενότι, Έρωτας και Νεαρός Ακόλουθος στην Στέψη της Ποππαίας του Μοντεβέρντι (Θέατρο Σένμπρουν της Βιέννης και Φεστιβάλ της Μεντόν στη Γαλλία υπό τη διεύθυνση του Jean-Christophe Spinosi), Μικαέλα στην Κάρμεν του Μπιζέ στη Βιέννη. Πέρα από το λυρικό ρεπερτόριο, η Νικολαΐδου έχει εντυπωσιάσει στις εμφανίσεις της σε ρεσιτάλ και με ορχήστρα, έχοντας ερμηνεύσει έργα όπως το Ρέκβιεμ του Μπραμς στο Φεστιβάλ Λα Ροκ-ντ’Αντερόν, την Τέταρτη Συμφωνία του Μάλερ (Μέγαρο του Μπιλμπάο, Βασκικό Παλάτι Euskalduna, Θέατρο Vitoria, Σπίτι της Μουσικής στην Πορτογαλία, και Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης), Λειτουργία σε Σι ελάσσονα του Μπαχ με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Γαλικίας υπό τη διεύθυνση του Antoni Ros-Marba, Σερενάτα στη Μουσική του Βον Γουίλιαμς (στο Παλέ Γκαρνιέ υπό τη διεύθυνση του Philippe Jordan), Dixit Dominus του Χέντελ και Γκλόρια του Βιβάλντι (Παλάτι της Καταλανικής Μουσικής στη Βαρκελώνη, Σαπέλ ντε λα Τρινιτέ της Λυών, Όπερα της Νάντης και Βασιλικό Παρεκκλήσι του Παλατιού των Βερσαλλιών), μεταξύ άλλων.
Πρόσφατοι ρόλοι της περιλαμβάνουν την Αντόνια στα Παραμύθια του Χόφμαν (Oper Rund um στην Αυστρία), Βιολέτα στην Τραβιάτα (Opera La Baugé, Γαλλία) και Νέντα στους Παλιάτσους (Ehrbaarsaal στη Βιέννη).